صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

آیا در صابون های شما مواد قلیائی وجود دارد؟

دوستی پرسیده اند : آیا در صابون های شما مواد قلیائی وجود دارد؟ اگر وجود دارد آیا به پوست بدن آسیب نمی رساند؟
در پاسخ این دوست گرامی باید گفت که البته در هنگام ساخت صابون های ما مواد قلیائی وجود دارد. در واقع اگر قلیا وجود نداشته باشد صابونی هم وجود نخواهد داشت. اما در محصول نهائی که بدست شما می رسد هیچ قلیابی وجود ندارد. 

 


در هنگام ساخت صابون ٬ قلیاب با روغن های گیاهی ترکیب شده و قلیاب کاملا از بین می رود. به مواد شوینده ائی که در آنها قلیاب بکار نمی رود ٬ دترجنت یا زدایش گر می گویند. ماده ظرفشوئی یا شامپوهای صنعتی از این دست مواد هستند که البته باید همیشه در هنگام استفاده از آنها از دستکش های مناسب استفاده نمایید.
بخاطر داشته باشید که قلیاب هنگامیکه با روغن ها برخورد می کند ترکیب می شود و از نظر شیمیائی ساختار آن عوض شده و تبدیل به دو ماده جدید با نام صابون و گلیسرین می شود.
در خرید و مصرف مواد شوینده همیشه به نکات زیر دقت نمایید:
۱ – برچسب مواد شوینده را بخوانید. مطابق قوانین (که در بسیاری از مواقع تولید کنندگان آن را دور می زنند!) تولید کننده باید مواد موجود در مواد شوینده را بروی آن درج نماید.
۲ – صابون هائی که بوهای مصنوعی دارند و در ترکیب آنها از اسانس های مصنوعی استفاده شده را مصرف ننمایید. صابون خوب باید بوی تندی نداشته باشد و پس از شستشوی بدن بوی صابون و بدن یکسان نشده باشد. اگر چنین باشد به این معنی است که مقداری از اسانس شیمیائی بروی پوست بدن شما باقی مانده است که همین اندک در دراز مدت موجب پیری زودرس پوست شما خواهد شد.
۳ – کلرید سدیم یا همان نمک خوراکی در مواد تشکیل دهنده صابون به این معنی است که شما با صابونی به حمام می روید که آب حمام را برای شما تبدیل به آب دریا می کند! در بخش هایی از بدن که پوست نازک است (مانند زیر بغل و کشاله ران) باقی ماندن اندکی نمک خوردنی می تواند موجب آسیب های پوستی گردد. همچنین نمک خوراکی یکی از عوامل پیر کننده پوست به شمار می آید.
۴ – کلمه انگلیسی Ingredients به معنی مواد تشکیل دهنده است که در آن بخش انتظار می رود در یک صابون خوب با موادی مانند زیر روبرو گردید:
• سدیم کوکوئات: صابونی است که از ترکیب روغن نارگیل و هیدروکسید سدیم بوجود می آید.
• سدیم پالمیتات: صابونی است که از ترکیب روغن پالم و هیدروکسید سدیم بوجود می آید.
• سدیم کرنلات: صابونی است که از ترکیب روغن هسته میوه پالم و هیدروکسید سدیم بوجود می آید.
• سدیم اولیوات: صابونی است که از ترکیب روغن زیتون و هیدروکسید سدیم بوجود می آید.
• سدیم تالوات: صابونی است که از ترکیب چربی حیوانی و هیدروکسید سدیم بدست می آید.
وجود دیگر مواد لازم در صابون می تواند اسانس های طبیعی و رنگ های طبیعی باشد. برای نمونه اکسید تیتانیوم ماده ائی است که برای رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرد. اما بخاطر داشته باشید که مثلا نباید انتظار داشته باشید که کسی از آلبالو یا هویج اسانس گیری نماید و این اسانس ها طبیعی باشند. اگر چه این کار کاملا ممکن است اما از نظر اقتصادی برای هیچ تولید کننده با مصرف کننده ائی بصرفه نیست که از اسانس های طبیعی اینگونه استفاده نماید. در این صورت می توانید مطمئن باشید با مواد شیمیائی روبرو هستید که در بسیاری از مواقع هم تحقیقات و نظارت مناسبی بروی تولید آنها صورت نمی گیرد.
دیگر مواد موجود در یک صابون در صورت وجود مواد شیمیائی هستند که برای کم کردن میزان نمک خوراکی یا سولفور حاصل از فرایند تولید صابون در آن بکار می روند یا موادی که برای براق کردن ظاهر صابون یا ایجاد حس خوب در هنگام برخورد اولیه صابون به پوست در آن بکار می روند.
به آنچه مصرف می کنید نهایت دقت را داشته باشید و مواد شیمیائی را بی دلیل با پوست خود تماس ندهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.