صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

ارتباط پیری زودرس با قلیا در صابون سازی

غالب افراد این فرمول را در مدرسه خوانده اند که از واکنش قلیا با روغن ها صابون به دست می آید. این مقاله می تواند دیدگاه بهتری از تاثیر مواد قلیایی  که بسیار مخرب تر از مواد اسیدی هستند بروی پوست بدن به شما بدهد. 

 

 امروزه عمدتا از دو نوع ماده قلیایی در صنعت صابون سازی استفاده می شود. اولین آنها NaOH یا سود سوز آور یا کاستیک سودا است. این ماده در کشور ما بیشتر به نام سود سوزآور شناخته می شود و بسیاری از افرادی که با این ماده آشنا هستند ٬ معنی واقعی سوزآور بودن سود را می دانند. این ماده که در حالت عادی جامد است و  به دلیل قابلیت بالایش در جذب رطوبت به عنوان رطوبت گیر هم استفاده می شود ٬ ماده ایی با PH بالا در حد ۱۳ و در انواع آزمایشگاهی ۱۴ است که با محلول شدن در آب به یون های سدیم و OH آزاد تجزیه می شود. از سود سوزآور برای ساخت صابون های جامد استفاده می شود.  

هنگامیکه پای صابون های مایع به میان می آید ٬ صحبت درباره KOH یا هیدروکسید پتاسیم است. برادر قلیایی سود سوزآور که به همان میزان خاصیت های قلیایی بالایی دارد. 

به صورت غیر علمی می توان گفت علت لیز بودن صابون همین قلیایی بودن این ماده است. صابون اگرچه از نظر علمی نوعی نمک به حساب می آید و در تئوری باید صابون های موجود در بازار PH خنثی داشته باشند ٬ به بیان بهتر نه قلیایی باشند و نه اسیدی ٬ ولی در عمل تا PH ۱۰.۵ را به عنوان قلیایی بی آزار تعریف نموده و سازندگان اجازه دارند تا این حد از میزان قلیایی بودن را در صابون های خود داشته باشند. 

اشکال در استفاده از این مواد درست در زمانی آغاز می شود که در حالیکه با روش های تزریق سولفور به داخل صابون و خواباندن آن در آب نمک برای جدا سازی مازاد قلیا در صابون تلاش می شود ٬ قدرت بالای این ماده اجازه نخواهد داد که همه مولکول های آن از صابون جدا شود. این مازاد باقی مانده در صورت استفاده از مواد شیمیایی مانند سود سوزآور و هیدروکسید پتاسیم ٬ می تواند همان تخریب این مواد را در اشل بسیار کوچک بروی پوست بدن داشته باشند. به عبارت دیگر با چربی های مفید سطح پوست بدن واکنش نشان داده و آنها را از بین می برند.  از بین رفتن درازمدت این چربی ها از روی پوست بدن باعث خواهد شد تا پوست در تلاش مضاعفی برای تولید این چربی ها شکل ظاهری با طراوت خود را بزودی از دست بدهد.

از این رو پیشنهاد می شود که با تهیه صابون های طبیعی این چربی های مفید را بروی پوست خود نگاه دارید تا در درازمدت مبتلا به پیری زودرس پوست نگردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.