صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

صابون های دست ساز و گیاهی رز

تولید صابون های دست ساز و گیاهی با کیفیتی شگفت آور و منحصر به فرد و خواص دارویی بالاتر از شعار

صابون دست شوئی و حمام مفید یا مرگ آور

صابون های صنعتی به دو بخش صابون های مایع و صابون های جامد تقسیم می شوند که در واقع تفاوت آنها در استفاده از هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم است که در صورت استفاده از اولی در صابون ٬ صابون جامد و در صورت استفاده از دومی با صابون مایع روبرو خواهیم بود. جدای از مباحث بسیار درباره استفاده از مواد قلیایی شیمیایی ٬ این نکته معمی است که دیدگاه سالمی نسبت به صابون های دست ساز و صنعتی داشته باشیم و مقایسه ایی از  این دو نوع صابون بدست آوریم. 

 

 

صابون های صنعتی را می توان به نوعی تفاله کارخانه های گلیسرین سازی در نظر گرفت. در بسیاری موارد صابون در واکنش روغن های نامرغوب  با مواد قلیایی صنعتی  تولید گلیسرین می کند که از آن برای کارخانه های داروسازی استفاده می شود. در واقع غالب کارخانه های داروسازی به عنوان کارخانه های جانبی خودشان یک کارخانه تولید گلیسرین هم دارند که از محصول آن داروهایی مانند TNG برای بیماران قلبی استفاده می شود. در این کارخانه ها محصول نهایی تفاله بازمانده ایی به نام صابون هم دارد که آنرا آبگیری نموده و به عنوان چیپس صابون بسته بندی و به کارخانه های صابون سازی می فروشند. 

در کارخانه های صابون سازی این چیپس صابون با رنگ و اسانس ترکیب شده و در غالب های گوناگون پرس شده و بسته بندی می شوند. بسیاری از کارخانه های صابون سازی به روش صنعتی چیزی بجز ترکیب رنگ و اسانس و بسته بندی انجام نمی دهند. 

طبیعتا این صابون های تولید شده ٬ دارای هیچ خاصیت مفیدی نیستند که به دلیل افزودن رنگ و اسانس های شیمیایی می توانند ضررهای دراز مدتی بروی پوست بدن داشته باشند. بیماری هایی مانند اگزما و التهابات پوستی ٬ حساسیت پوستی به مواد اسیدی رقیق و بسیاری از اشکالات پوستی به دلیل استفاده از همین مواد مضر برای بدن هستند. پس چرا مراجع بهداشتی اجازه تولید به این مواد را می دهند؟ پاسخ بسیار ساده است: فرض  بر این است که مصرف کننده به یک برند خاص برای دراز مدت وابسته نیست و چنانچه از مصرف یکی از این برندهای احساس ایرادات پوستی نمود خود به خود آنرا عوض می نماید! 

در برابر آنها صابون های دست ساز به دلیل تولید در حجم اندک و با استفاده از دستگاه های نه چندان پیشرفته قرار دارند که چنانچه شرایط تولید آنها را بهداشتی در نظر بگیریم نه تنها برای پوست آسیب زا نیستند بلکه مفید هم هستند. 

این صابون ها معمولا از روغن های مرغوب تهیه می شوند و دلیل آن هم این است که کاهش کیفیت روغن ها باعث خواهد شد تا کیفیت محصول نهایی به شکل سرسام آوری نزول نماید. با استفاده از روش های سرد در تهیه صابون های دست ساز ٬ مواد مفید برای پوست که در روغن ها وجود دارند ٬ از بین نرفته و درون آنها باقی می مانند. جدای از این در صابون های دست ساز به دلیل حجم کم آنها عمل گلیسرین کشی صورت نمی گیرد که در نتیجه گلیسرین طبیعی عمل صابونی شدن در این صابون ها وجود دارد که می تواند برای پوست بسیار مهم و مفید باشد. 

در دنیای امروزی که انسان ها کم کم در حال اهمیت دادن به آنچه مصرف می کنند هستند٬ صابون های دست ساز جایگزین جدی و مهمی برای صابون های صنعتی به حساب می آیند و در بسیاری از کشورهای جهان اول دنیا با قیمت های بسیار بالاتری از صابون های صنعتی بفروش رسیده و مورد استفاده و استقبال بسیار زیادی دارند. 

بجاست تا ما هم کم کم به آنچه در حال استفاده از آن هستیم فکر نموده و به این ترتیب زندگی با طراوت بیشتری را تجربه نماییم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.